200 tempels... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Familie Cox - WaarBenJij.nu 200 tempels... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Familie Cox - WaarBenJij.nu

200 tempels...

Door: Bart

23 April 2016 | Nepal, Kathmandu

Op dringend verzoek van Jasper zijn we begonnen bij de Monkey tempel. Eerst een minuutje of 20 in een rammelende taxi. Op aanraden van het hotel afgedongen op de prijs, je krijgt er met gemak meer dan 50% af...

De naam van de tempel en de titel van deze blog zegt eigenlijk al genoeg over wat er te zien is. Maar dat neemt niet weg dat het er prachtig is. Het begint al met een trap van 365 treden... Doe je volgens Mathijs een jaar over, als je één trede per dag doet. En dan moet je ook nog terug...
Zoals gezegd: veel tempels, apen maar ook veel souvenirs en een heel mooie stoepa.

Na nog een jaar afdalen stonden we weer beneden en namen we een taxi terug naar onze wijk: Thamel. Hier geluncht in een restaurant met de naam 'Big Belly'. En inderdaad, het was meer dan genoeg...

In de LP stond een mooie wandeling, langs heel, heel veel tempels. Wandeling was niet eens zo ver, maar omdat er zoveel te zien was deden we er toch nog wel eventjes over. Hoogtepunt was op het einde: Durbar Square. Een UNESCO erfgoed met (alweer...) tempels. Hier woont onder andere Kamuri Devi, een levende godin. Dit meisje wordt op zeer jonge leeftijd uitgekozen om deze rol te vervullen. Zodra ze begint te bloeden is ze haar status weer kwijt.

En nu weer terug on het hotel. Nog steeds problemen met Wifi en virussen, dus het is de vraag hoeveel we kunnen bloggen...

• 23 April 2016 - 14:37

Dionne:

Haha die Mathijs. Na 1 dag is hij dus al 2 jaar op vakantie ;-). Heerlijk!

• 23 April 2016 - 15:53

Rianne:

Herkenbaar. Wist het aantal treden niet meer maar dat het er veel waren. ........

• 23 April 2016 - 17:08

Nicole En Wim:

Hallo vakantiegangers,
    De eerste ( hopelijk de laatste) hindernis met de koffers achter de rug. Ook nog veel aan fitness doen op vakantie, Trap op, trap af pfffff.
    Leuk om jullie verhalen te lezen.