Aankomst Nepal - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Familie Cox - WaarBenJij.nu Aankomst Nepal - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Aankomst Nepal

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 April 2016 | Nepal, Kathmandau

Na een reis van 22 uur zijn we gisteren rond18:00 (lokale tijd) in ons eerste hotel aangekomen. De reis verliep prima, enige wat even spannend was, waren de koffers. Deze waren door de Duitse grondsteward niet goed ingecheckt, waardoor hij ons doodleuk vertelde dat de koffers 1 dag later zouden komen... En dat net op het moment dat we de koffers op de bagageband weg zagen rollen... We kwamen er achter doordat hij ons €10 per koffer wilde rekenen voor de extra overnachting! Met daarbij de legendarische woorden: oh, jullie vliegen  vandaag al...
Nou, dat hoefde niet wat ons betreft. Als we onze koffers maar kregen. Op aandringen van zijn chef heeft hij toen maar eens gebeld met het bagagedepot en ons verzekerd dat het goed zou komen. Desalniettemin waren er toch wel opgelucht toen we beide koffers terughadden.
Trouwens, ik denk dat iedereen deze man wel kent van de lokale supermarkt waar hij op zaterdag altijd de drukste en traagste kassa bedient. ☺

Verder tijdens de reis geen bijzonderheden.  Veel wachten, maar dat wisten we. Het vliegveld op Abu Dhabi (overstap van 5 uur) is erg mooi en modern, zeker als je het vergelijkt met het vliegveld op Kathmandu.
Maar we waren snel door de douane heen en toen eindelijk het verlossende moment van de koffers was aangebroken konden we snel naar het hotel. Taxi stond ons al op te wachten.

Weer -weer- wennen aan de drukte in een ver land. We zagen zaten net in de spits dus het was erg chaotisch. Maar wel erg mooi...

We zitten nu in het Bliss hotel, vlak bij de toeristische wijk. Prima hotel met een 4-persoonskamer. Wel luidruchtig maar dat is hier overal. We hebben in ieder geval goed geslapen en gaan zometeen, op uitdrukkelijk verzoek van Jasper, naar de Monkeytempel.

PS bloggen gaat erg moeizaam hier... ik moet zeer veel moeite doen om te posten dus ik hoop dat het blijft lukken.

• 23 April 2016 - 14:29

Dionne:

Fijn dat de koffers toch meteen met jullie mee gevlogen zijn :-).
    Fijne vakantie!!

• 23 April 2016 - 15:48

Ingrid:

Fijn te horen dat de reis goed is verlopen en jullie goed zijn aangekomen. Ook fijn te horen dat AUH airport goed is bevallen. Nu lekker bijkomen van de reis. Veel plezier in Kathmandu. Groetjes van alle van der Veldentjes.