Tet in de tempel - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Familie Cox - WaarBenJij.nu Tet in de tempel - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Tet in de tempel

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Familie

25 Januari 2012 | Vietnam, Hanoi

Vanmorgen zijn we op pad gegaan met een cyclo. Dit is een variant op de tuktuk met als belangrijkste verschil dat de rijder zelf moet fietsen. Ook de ruimte in zo'n cyclo is niet zo groot.... het was met zijn vieren gezellig vol...

Ons eerste reisdoel was de tempel of literature. In deze grote tempel was het vandaag vanwege Tet gezellig druk, Mathijs vergeleek de drukte al met carnaval... (waar het hart van vol is). Naast de tempel waren onze jongens weer een grote attractie, ze zijn echt tientallen keren gefotografeerd, we kregen diverse malen verzoeken van Vietnamese vrouwen of ze samen met 1 van de jongens op de foto mochten. Tijdens een foto-moment voor ons album stonden tegelijkertijd meerdere Vietnamezen te fotograferen (ze stonden soms zelfs voor ons zodat foto's maken voor ons onmogelijk werd).
In de tempel waren allerlei "speciale" activiteiten aan de gang, zoals een levengroot bordspel (het werd ons niet duidelijk om welk spel het ging). Na de tempel hebben we een korte wandeling gemaakt naar het War-museum. Dit was gesloten maar we konden wel even het terein op om naar de straaljager en de tank te kijken met groot succes voor alle mannen in ons gezelschap ;-).
Daarna hebben Mathijs en Jasper op accu-aangedreven auto's gereden... eigenlijk wilden ze niet meer met ons mee. De auto van Jasper werd via een afstandbediening bestuurd, dit was wel wat veiliger. Na een tijdje had hij overigens wel door dat hij het stuur ook zelf kon bedienen en hij was sterker dan de afstandbediening!

In verband met het ontbreken van cyclo's gekozen voor een taxi. We wilden een meter-taxi omdat we dachten dan minder snel opgelicht te worden.... nou niets is minder waar, blijkbaar hadden we een opgevoerde meter die razensnel in prijs omhoog ging.... daarom zijn we ruim voor onze bestemming gestopt en hebben we na een boze conversatie toch maar de rekening betaald. In de middag zijn we naar het waterpoppentheater gegaan. Dit is een bak met water gedecoreerd als tempel waarin poppen een toneelstuk opvoeren. In dit theater was ook (harde) Vietnamese live-muziek aanwezig. Voor Jasper was de muziek al teveel, hij heeft de voorstelling op schoot bij papa aangehoord. Mathijs heeft (soms met open mond) vol belangstelling gekeken, hij vond het erg mooi (al leek het niet op het Efteling poppenfestival).

Nu zitten we te eten in een leuk en gezellig restaurantje: Gecko, tegenover de 2 hotels van onze vorige vakantie naar Vietnam.