De route ligt vast - Reisverslag uit Best, Nederland van Familie Cox - WaarBenJij.nu De route ligt vast - Reisverslag uit Best, Nederland van Familie Cox - WaarBenJij.nu

De route ligt vast

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 Februari 2016 | Nederland, Best

Langzaam maar zeker komen we steeds een stapje verder. Op 1 hotel na hebben we nu alles geboekt.

We komen vrijdag 22 april aan in de hoofdstad, Kathmandu. Hier blijven we 3 nachten in het Bliss International hotel. Daarna 1 nachtje naar Bandipur, de beergen in. We hebben een zeer eenvoudige homestay geboekt (Samira's Homestay) voor maar 16 dollar. Ben benieuwd wat dat wordt... Veel keuze is er niet.
Vervolgens gaan we voor 5 nachten naar Pokhara waar we in Pokhara Castle blijven. Een mooi hotel met daarin een Irish Pub. Dus daar vermaken we ons wel. :-). Halverwege gaan we een twee-daagse trekking doen met een overnachting in een eenvoudig hotel.

Vanuit Pokhara reizen we door naar Chitwan, naar het Jungle Wildlife Camp. Hier ligt 1 van de nationale parken van Nepal en we gaan hier een paar safaris's doen. Er zitten allerlei wilde dieren dus er valt genoeg te zien.
Daan 1 nachtje in Bhaktapur (Tulaja Boutique hotel) waar we bij goed weer de Mount Everest hopen te zien.
Vlak daarbij, op een half uurtje rijden, ligt Nagarkot dat bekend staat om zijn mooie zonsop- en ondergangen. Ook hier blijven we 1 nachtje, in hotel Club Himalaya.

En dan zit de reis er weer bijna op, we slapen dan nog 1 nacht in Kathmandu en zaterdag 7 mei vertrekken we met een nachtvlucht naar Nederland.

• 28 Februari 2016 - 21:26

Tante Zus:

Dan is nu bijna alles geregeld dan hebben jullie rust tot het zo ver is.
    Het zal wel weer een prachtige reis worden, voor die tijd zien we ons nog
    Heel veel groetjes tante Zus

• 29 Februari 2016 - 05:58

Dyno:

HOE lang gaan jullie weg? (Ik vermoed een typo want van 22 mei tot 7 mei is iets teveel voor een vakantie ;)
    (Marian Lancewood al eens gegoogeld?)
    Ik hoop stiekem een beetje dat de Ierse pub WiFi heeft en jullie daar en verslagje sturen ;)

May the winds be always at your back

• 29 Februari 2016 - 15:45

Rianne:

Als ik het zo lees belooft het weer een mooie reis te gaan worden. Kijk er al naar uit om jullie verhalen te lezen als jullie er zijn. Nog even geduld hebben. ............

• 29 Februari 2016 - 22:08

Ingrid:

Klinkt weer als een erg mooie route! Ben nu al weer benieuwd naar al jullie reisverhalen. We gaan jullie op de voet volgen. Heel veel plezier met de voorbereidingen nog. Groetjes, Harold, Ingrid, Beau en Fleur.

• 10 Maart 2016 - 20:54

Familie Cox:

hoi Dyno, ja da's inderdaad een typo... Zou wel een heel lange reis worden op deze manier. :-) Gecorrigeerd....
    Ik vermoed dat ze in bijna alle hotels WiFi hebben. Dus blijf de blog checken... ;-)