Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Familie Cox - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Bart

17 Januari 2012 | Vietnam, Hoi An

Vanmiddag om 13.00 zijn we, na een prima vlucht vanaf het vliegveld in HCMC, geland in Danang. Dit is een stadje 50 km ten noorden van Hoi An. Vanaf daar zouden we een transfer naar ons hotel krijgen met een paar tussenstops.

We waren nog niet vertrokken of het bleek dat we een gratis gids hadden! In Danang was een gids gestrand die een lift terug naar Hoi An wilde en hij had onze chauffeur zo gek gekregen om hem mee te nemen. Voor ons een buitenkans, want we zouden naar het Cham museum in Danang gaan en nu hadden we mooi een gids die ons vanalles kon vertellen.
Toen we 7 jaar geleden in Vietnam waren wilden we ook al naar dit museum, maar dat kwam er toen niet van. Des te leuk dat we het deze keer wel konden doen en al helemaal met een lokale gids.

Na het museum zouden we ook nog bij de Marble Mountains stoppen: een grote marmer-mijn. Maar omdat we dit al gezien hadden en het niet echt interessant is voor de kinderen besloten we dit te skippen. Helaas stopten we ook nog -ongevraagd- bij een beeldhouwerij, waar je eerst een rondleiding van 2 minuten krijgt en vervolgens van je verwacht wordt dat je een souverir koopt. Gelukkig waren de kinderen erg jengelig dus we hadden een goede smoes om weer heel snel verder te rijden... :-)

En nu zitten we dus in Hoi An, in het Pho Hoi resort. De kamer is een stuk kleiner dan de balzaal waar we eerst zaten :-) maar verder is het er prima! Nu ook weer met ligbad, erg fijn voor de kinderen. Zeker omdat we hier 4 nachten blijven. De komende dagen hebben we niks op het programma staan. Even bijkomen, zeker na de hectiek van HCMC. Alhoewel de eerste activiteit zich al heeft aangediend want als we geen boottocht gaan maken dan doen de kinderen ons wat aan...

Binnenkort volgt nog wat meer over Hoi An en waarom we dit zo'n leuk stadje vinden...

• 17 Januari 2012 - 13:40

Gijs:

Zegt An ook wel eens hoi terug?