Citytour in Saigon (HCMC) - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Familie Cox - WaarBenJij.nu Citytour in Saigon (HCMC) - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Citytour in Saigon (HCMC)

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Januari 2012 | Vietnam, Hanoi

Deze ochtend zijn we gestart met een uitgebreid (Vietnamees) ontbijt. Dus als je in de ochtend zin hebt in rijst, noedels, soep enz. dan zit je hier op de juiste plek. Het Westerse ontbijt was minder uitgebreid maar prima te eten.

Om 8.30 stond onze gids in de lobby van het hotel om onze citytrip te begeleiden. We schrappen meteen wat dingen uit het programma (bijv. het War-museum) omdat dit minder geschikte plaatsen zijn voor de jongens. De katholieke kathedraal en het (Franse) postkantoor zijn onze eerste bezienswaardigheden, leuk maar niet heel bijzonder. Wel bijzonder was de motor die voorbij kwam met een bijna levensgroot Mariabeeld achterop!
Vervolgens naar het Independence palace, dit was gesloten en volgens onze gids de schuld van de communisten... Dan maar een Chinese tempel met veel schildpadden, dit was voor de kinderen natuurlijk leuk, ook de tempel was mooi. Hier zijn wij tijdens ons eerste bezoek aan Vietnam, 7 jaar geleden, ook al geweest. Mathijs en Jasper hebben vandaag wat wierookstokjes mogen branden... nu maar hopen dat dit geluk brengt. Als laatste bezoeken we de Chinese wijk (Chinatown) en starten in een megadrukke markt om vervolgens de relatieve rust van een tempel op te zoeken. Al met al een drukke ochtend.

We hebben ons laten afzetten in de buurt van de backpackers wijk, bij de Ben Thanh market, een grote overdekte markt (waar we trouwens ook al eens geweest zijn). Hier vragen de mensen niet meer of het tweelingen zijn, maar nu krijgt Mathijs te pas en te onpas 'oooh, handsome boy' (knappe jongen) naar zijn hoofd geslingerd.
Daarna gespeeld in een leuke speeltuin, ook dit keer waren wij de eerste 10 minuten de grootste attractie in de speeltuin. Vooral moeders willen dat hun kinderen naar onze jongens gaan om te spelen of om foto's te nemen. Gelukkig zakt het enthousiasme later wat en kunnen we lekker rondrennen en klauteren. Daarna een lekkere goedkope maaltijd gegeten, onder andere een hele lekker pannenkoek chocolade.....

Nu liggen we allemaal even op bed in ons hotel om bij te slapen. Buiten is het warm en activiteiten kosten veel energie. Ook nog even gezwommen. Het zwembad (op de 14e etage) ziet er leuk uit en we waren de enigen. Zo meteen gaan we weer met een taxi naar de backpackers wijk om een lekker hapje te eten.

• 16 Januari 2012 - 16:09

Tante Zus:

Zo te lezen bevalt het jullie goed. Jullie zullen wel gedacht hebben we horen niks meer maar ik heb de griep.Voor de rest geen nieuws tante Zus

• 16 Januari 2012 - 18:07

Nicole En Wim:

Hier een klein reactie van ons.
    Elke dag even kijken naar jullie site en lezen wat jullie allemaal meemaken en zien.
    Het lijkt mij zo indruwekkend maar het kost ook veel energie.
    Blijf genieten met jullie viertjes en wij zijn weer benieuwd naar jullie volgende dag.