Dagje Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Familie Cox - WaarBenJij.nu Dagje Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Dagje Phnom Penh

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Januari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

De 2 volle dagen dat we hier in PP zijn hebben we niks georganiseerd staan. Met andere woorden: vrij te besteden.
Vanmorgen eerst maar eens lekker uitgeslapen. Nadat we om een uur of 7 (8 uur Maleisische tijd...) een WhatsApp :-) kregen zijn we tegen 8 uur rustig opgestaan en hebben lekker ontbeten. Het ontbijt is hier een stuk uitgebreider dan in de Lotus Lodge.

Daarna wilden we naar het Royal Palace, dat op 10 minuten lopen van het hotel ligt. We hadden er echter niet aan gedacht dat het paleis tussen de middag sluit, dus het loonde zich niet echt om langs te gaan. Dan maar plan B: naar de Wat Phnom tempel, iets wat we eigenlijk morgen hadden willen doen. Een erg mooie tempel met een grote Boeddha binnenin en daarnaast een stoepa.

Onze kinderen zijn hier weer een echte bezienswaardigheid, ze wordenvaak op de foto gezet. Zelf vinden ze er niks aan. Mathijs wil zelfs voor ons al vaak niet meer op de foto... Iedereen raakt ze aan (op de arm of in het gezicht en anders wel aan de haren). De meest gestelde vraag tijdens deze vakantie is: Are they twins? (Is het een tweeling?)... Voor de Aziaten lijken ze natuurlijk erg op elkaar, terwijl er toch echt bijna 2 jaar tussen zit.

Na de tempel zijn we naar een leuke speeltuin gegaan. Jasper lijkt vergeten dat hij pijn aan zijn voet heeft want hij klom er als vanouds. De speeltuin was erg leuk en precies voor hun leeftijd: veel trappetjes, loopbruggen en glijbanen. Ook schommels, een wip en andere klimtoestellen. Ik heb wel nog Mathijs van de bovenkant van een tunnelglijbaan af moeten plukken... Weet niet precies wat hij dacht, maar ik vind 1 ziekenhuisbezoek wel genoeg...

Na een lekkere lunch nog even naar de Central Market gegaan. Nou ja, 'even'... We dachten binnen een half uur weg te zijn maar het was er ontiegelijk groot en we hebben er uiteindelijk anderhalf uur rondgelopen. Mathijs lag overigens in de buggy te slapen... Ook hier hadden we weer alle bekijks, zeker met een slapende Mathijs. We hebben er mini-komkommers gekocht, een succes! Ook de mini bananen die je hier kunt kopen zijn een succes bij de kinderen.
Zelf nog een nieuwe zonnebril gescoord (een echte Ray Ban voor 4 USD) en bijna een nieuw horloge, maar niet alle knopjes doen het dus dan hoef ik hem niet, ook niet voor 7 USD.

Nu zitten we bijna allemaal naar muziek te luisteren. De kinderen hebben gisteren van ons allebei een MP3 speler gekregen. Simpel dingetje, en we hebben er thuis al wat kinderliedjes en verhaaltjes op gezet. Jasper ligt schaterend op bed (voor de kenners: 'Donald Duck's nieuwe zwembad', een echte aanrader!).

• 13 Januari 2012 - 11:35

Agma:

hallo allemaal papa is jullie aan het schrijven . , ? gevonden groetjes agma

• 13 Januari 2012 - 21:04

Lydia:

Fijn om te lezen dat het op wat kleine ongelukjes na, allemaal goed gaat. Dat over het tweeling zijn, dat horen wij ook regelmatig. Mensen kijken vaak niet goed en denken 2 blonde koppies, ach dan zal het wel een tweeling zijn. En vinden wij ook niet alle chinezen en japanners op elkaar lijken. Leuk bed hoor. Een beetje romantiek is ook nooit weg op vakantie!

• 14 Januari 2012 - 03:31

Sjoerd:

volgende keer moet je eerst even een foto van je hotelkamer laten zien, dan weet ik dat ik je niet moet storen... (was me even niet bewust van het uurtje verschil en aangezien we toch al de hele week druk whatsappen).

Jammer dat je zo'n dure bril hebt moeten kopen, want als je nu even geduld had gehad, had je hier een échte Ray Ban voor RM 10 kunnen kopen.