Trekking en een natte broek - deel 2 - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Familie Cox - WaarBenJij.nu Trekking en een natte broek - deel 2 - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Trekking en een natte broek - deel 2

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Mei 2016 | Nepal, Pokhara

Het douchen gebeurt trouwens door een emmer heet water uit een tank te tappen en dat water, aangelengd met koud water, met een beker over je heen te gooien. Das nog eens wat anders dan bij ons...

Na het eten nog even een spelletje en vroeg naar bed want we wilden vroeg opstaan voor de zonsopgang. Dus om kwart voor zes de wekker, om te zien dat het behoorlijk bewolkt was. :-(
Dat is al de hele vakantie zo, dus een echte verrassing was het niet. Later nog wel een mooie bergtop in de verte gezien, de eerste in een week. Heel goed hebben we niet geslapen, vanwege de vele muggen, de hitte en de krakende bedden.

Na het ontbijt zijn we met iemand van het resort een wandeling door de omgeving gaan maken. Ook hier natuurlijk weer veel lokals gezien. Eén van de honden liep het hele stuk met ons mee en liep met de kinderen voorop. Waarschijnlijk heeft hij deze wandeling vaker gemaakt!
Onderweg kwamen we ook veel kinderen tegen die op weg waren naar school. Veel ballonnen uitgedeeld. Sommige kinderen moeten iedere dag twee uur heen en weer twee uur terug, zonder ouders die al vroeg op het land aan het werk zijn. Een aantal van die kinderen moeten daarnaast ook nog eens hun eigen ontbijt maken. Mathijs en Jasper hebben lekker gekletst en gespeeld onderweg want ook wij gingen naar die school.
Op school natuurlijk weer onze ogen uitgekeken. Dat gold ook voor de kinderen van de school. De lesdag begint altijd met wat rek- en strekoefeningen waarbij de kinderen per klas in een rij staan. Jasper is er, tot grote hilariteit van alle kinderen, ook bij gaan staan en deed vrolijk mee.

Weer terug op het resort konden we nog even ontspannen. Door alle ruimte hebben de kinderen er heerlijk gespeeld, de afgelopen twee dagen.
We kregen zelfs nog een uitnodiging om mee te doen met yoga en mediatie lessen maar daar hebben we toch maar voor bedankt...

Na de lunch zijn we weer gaan lopen met onze rugzakken en deze keer was het niet meer zo ver, na anderhalf uur waren we in het dorpje waar we opgepikt werden. Na enige discussie zijn we netjes (zoals beloofd ) bij het hotel afgezet.

Al met al een heerlijke trekking. Ongelooflijk hoe goed de kinderen, en dan met name Jasper, het op de glibberige (door alle boomblaadjes) en steile paadjes redden. Kunnen de volwassenen nog wat val leren... :-)

Vandaag een rustdag. Morgen pakken we de bus naar Chitwan, daar is een nationaal park en blijven we drie dagen.

Dan nog even de natte broek van Mathijs... Hij was met Jasper een spelletje aan het doen: Wie durft het meest. Mathijs hing aan het trapje van het zwembad, met z'n kont naar het zwembad toe en probeerde hoe laag hij kon hangen. Pas bij het opstaan merkte hij dat hij een natte kont had.
Omdat hij zich schaamde bleef hij buiten, maar gelukkig is er nog altijd Jasper die ons kwam inlichten... Eenmaal buiten zat hij op de grond in de hoop dat we het niet merkten.
Nou ja, Mathijs heeft in ieder geval gewonnen!

• 02 Mei 2016 - 05:39

Familie Cox:

Gelukt! Het probleem zat in een aantal smileys die waarbenjij.nu niet herkent, daardoor werd de tekst steeds afgebroken.

Ben dan wel benieuwd wat er nog meer aan tekst verloren is gegaan...

• 02 Mei 2016 - 06:31

Rianne:

Of er nog iets weggevallen is weet ik niet. Gewoon weer leuk om te lezen hoor. .........

• 02 Mei 2016 - 14:11

Dionne:

Geweldig! die mathijs toch ;-).
    Fijn te lezen dat die trekking een succes was, erg knap hoor van de kids! (en de ouders).
    Veel plezier nog!

• 05 Mei 2016 - 21:29

Ingrid:

Leuk, leuk, leuk jullie avonturen en Mathijs zijn natte kont. Haha ik zie het al helemaal voor me. Keistoer dat de kids de trekking mee hebben gelopen. Petje af!