Een mooie rit naar Meknes - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Familie Cox - WaarBenJij.nu Een mooie rit naar Meknes - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Een mooie rit naar Meknes

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 April 2013 | Marokko, Meknès

En jawel, na regen komt zonneschijn en vanmorgen zijn we droog door Chefchaouene kunnen lopen. En ja, het was mooi! En droog. En niet koud. :-)

Na een uurtje gewandeld te hebben zijn we in de auto gesprongen en riching Meknes gereden. Wat een verschil met gisteren... Nu reed het gelukkig wel goed door en hadden we geen oponthoud. Wel jammer: de airco in de auto lijkt het niet te doen. Nu niet zo erg maar over een paar dagen rijden we door de woestijn en dan wordt het vervelender. Maar wie dan leeft wie dan zorgt.

Zoals gezegd, de rit was prachtig. Na een uurtje of 3 kwamen we bij Volubilis, een oude ruine van een Romeinse stad. Veel poortjes, muurtjes en paadjes waar de kinderen naar hartelust konden rennen en springen. Even de benen strekken na al dat zitten in de auto. (Waarbij gezegd moet worden dat de kinderen een groot deel van die rit geslapen hebben.)

Toen nog een half uurtje tot het hotel (Riad El Ma). Althans, tot de parkeerplaats in de buurt. Aangezien we de meeste hotels in de medina's hebben uitgekozen moeten we de auto vaak een eindje verderop parkeren. Kost omgerkend 2 euro per nacht en daarvoor wordt hij wel 'bewaakt', voor wat dat waard is.
Nu kwam gelijk een vriendelijk mannetje op ons af (had toevallig familie in Nederland, Gouda) om ons voor 5 euro de weg naar het hotel te wijzen. Want anders zouden we verdwalen. En het hotel was absoluut niet te vinden volgens deze lokale Dr. Livingstone. Met veel moeite deze meneer afgewimpeld (de prijs was al gezakt tot 2 euro maar dat terzijde) en zelf met de kleine tassen op pad. En wat bleek, met behulp van een paar kaarten en met Google maps (nee ik heb geen aandelen Google maar het werkt wel...) het hotel prima weten te vinden.
Snel de rest van de bagage opgehaald en om half 5 waren we weer helemaal ingecheckt en klaar.

Nu kiezen we de hotels natuurlijk voor een deel ook uit op het mooie en pitoreske, dus helemaal verrassend is het niet, maar ook dit hotel is weer schitterend. Nu met zwembad maar dat is zo koud, dat durven we de kinderen niet aan te doen. Binnenkort probeer ik weer eens foto's te plaatsen maar dat moet ik nog effe uitzoeken...

Blijkbaar hadden we hier het avondeten gereserveerd (waren we glad vergeten...) dus we hoefden niet op zoek naar een restaurantje. Toch nog even voor het eten het stadje ingegaan. En wat blijkt: er is hier een groot plein met een soort markt met allerlei zooi. Kan maar 1 ding betekenen: Koninginnemarkt! :-)
Alkohol is hier verboden, dus we kunnen er niet eentje op drinken maar gelukkig hebben we hier Youtube. Is dat niet ook van Google???

• 01 Mei 2013 - 12:17

Nicole En Wim:

Hallo allemaal,

Wij hebben jullie verslagen gelezen.
    Je moet wel ondernemend zijn om zulke reisjes te maken. Soms wel heel spannend.

Wij hopen dat alles volgens wens gaat verlopen.
    Wij blijven jullie volgen ( achter de computer ).

Veel plezier en gauw tot mailens.

Groetjes Nicole en Wim