Zand, zand en nog eens.... - Reisverslag uit Midelt, Marokko van Familie Cox - WaarBenJij.nu Zand, zand en nog eens.... - Reisverslag uit Midelt, Marokko van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Zand, zand en nog eens....

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 Mei 2013 | Marokko, Midelt

Gisteren de woestijn trip gedaan. Was erg leuk, kinderen hadden het ook naar hun zin.

Midelt – Merzouga
Hotel Mamouche
Deze ochtend opnieuw op tijd uit bed zodat we op tijd in Merzouga aankomen voor onze kamelentrip. De excursie waar de jongens al maanden naar uit kijken. Ook in Riad Villa Midelt kregen we weer een uitgebreid ontbijt samen met diverse Nederlanders. Je merkt dat het mei-vakantie is, we komen overal Nederlanders tegen en vooral ook veel Nederlandse gezinnen.
Onderweg zijn we door mooie kloven en palmeria’s gereden. Ook hebben we weer een praatje mogen maken met de locale politie. Overal zijn hier zg. roadblocks waar je normaal gesproken rustig doorheen rijdt om vervolgens door de agent ter plaatse wordt aangemoedigd om vooral harder te rijden. Ook deze keer was er weer een roadblock waar we stapvoets doorheen reden, deze maal wilde de agent dat we stopte... Hij begon een heel verhaal in het Frans over een verbaal omdat we niet waren gestopt... hij had het over honderden Dirhams boete (een paar tientjes). Wij hebben maar gedaan of we er niets van begrepen, dat hielp, we mochten doorrijden. Nu stoppen we voor elke blokkade .
Nog een leuk restaurantje gevonden voor een lunch. Er is hier overigens weinig keuze in eten in de eenvoudige restaurants: Meestal een Tagine of brochette is kip of vleesvariant. Vaak wel met brood en frietjes (eigengemaakte!). De maaltijden in de hotels zijn vaak een uitgebreide variant hierop.
Het landschap veranderd snel, van bosgebied met veel groen naar steeds meer stenen, zand met een enkele palmboom. Het laatste uur zitten we in de woestijn. Riad Mamouche is een kashbah in een gehucht tegen de Erg Chebbi duinen aan. We hebben een super-zwembad (wel koud, zoals bijna alle zwembaden in Marokko) op een mooie binnenplaats met veel schaduw.
Nog even wachten en ons kamelenavontuur kon beginnen. Eerst anderhalf uur hobbelen (en zo’n kameel hobbelt heftig) op weg naar de Berbertent waar we overnachten. Bij aankomst in het tentenkamp rende Mathijs direct de hoogste heuvel in de buurt op om er vervolgens vanaf te glijden/ rollen. Ook wij mochten klimmen om de zonsondergang te bewonderen maar dat ging wat minder gemakkelijk dan bij de kinderen. Bovenop de heuvel kregen we naast een prachtig uitzicht ook nog het begin van een zandstorm over ons heen, het zand zat echt overal, ook in het fototoestel en de video (gelukkig doet ze het allemaal nog). De tenten zijn redelijk groot, er liggen matrasjes op de grond met warme dekens en er is zelf licht (zonnepanelen, die doen het goed midden in de woestijn). De gidsen maakten een maaltijd voor ons en in de eettent hebben we gezellig met een Nederlands gezin(Kids: Loes, Joost en Thijs) en Spaans stel kunnen eten. De aanwezige trommels zorgden dat de kinderen zich niet hoefde te vervelen. Rond 22.30 zijn we de tent in gekropen, de jongens sliepen vrijwel direct maar bij ons duurde het nog even... de harde wind en zand overal maakt slapen niet echt makkelijk...

’s Morgens weer anderhalf uur terug gereden op de kameel en daarna een heerlijke douche en ontbijt!

• 04 Mei 2013 - 22:24

Ingrid:

Hoi,hoi,

Wat een plaatje van jullie 4tjes in de woestijn! Helemaal toppie!

• 05 Mei 2013 - 16:07

Anja:

He Bart, Patricia en de kids,
    Ik wist helemaal niet dat jullie al naar Marokko waren, dus dank voor jullie berichtje!
    Ondertussen heb ik alle verslagen gelezen, super leuk! Lijkt me een geweldig land om op vakantie te gaan, maar een beetje ver vanaf hier:-).Wij houden het dus voorlopig op Azie en Australie.
    Hele mooie foto van jullie in de woestijn!
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!
    Groetjes, Anja

• 07 Mei 2013 - 19:24

Susanne:

Hoi vakantiegangers,
    ik liep een beetje achter met het lezen van jullie verslagen, dus daarom hier een wat late reactie. Echt mooie foto's (bijna te mooi om waar te zijn)!
    haha, ik had het gevoel dat wij in huis al heel wat zand hadden liggen van de zandbak buiten, maar nu vind ik dat wel weer meevallen ;-) Nog een fijne voortzetting van de vakantie!
    Susanne