Dagje Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Familie Cox - WaarBenJij.nu Dagje Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Dagje Hue

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Januari 2012 | Vietnam, Hué

Hue staat voornamelijk bekend om de oude keizerlijke tombes, die overal rond het stadje verspreid liggen.
Daarnaast ligt aan de overkant van de rivier een citadel: de oude keizerlije stad.

Vanmorgen werden we door een gids opgepikt die met ons een aantal tombes zou gaan bezoeken. De gids had heel veel kennis, hoewel hij nog niet zo oud was. Helaas kwam zijn kennis uit boeken en binnen het half uur werden we erg moe van hem, want hij hield echt nooit zijn mond... Op zich niet zo erg voor een gids (we hebben ook wel eens een gids gehad die bijna niks wist te vertellen), maar vervelender was dat hij niet luisterde en stevast de verkeerde antwoorden gaf op onze vragen. Het is voor Vietnamezen echt not-done om 'nee' te zeggen en men zal altijd bevestigend antwoorden op een vraag, ook wanneer ze de vraag niet begrijpen.

Maar, daarentegen, wat we allemaal zagen was wel weer schitterend. We hebben achtereenvolgens de tombes van Khai Dinh, Tu Duc, een markt en daarna de citadel zelf. Schitterende monumenten. De complexen zijn vaak erg groot en je kunt er lang rondwandelen als je dat zou willen. Er staan hier een paar foto's bij deze blog, maar het is bijna onmogelijk om de grootsheid ervan goed in beeld te brengen.
Mathijs heeft zich weer van zijn beste kant laten zien en liep, sprong en danste dat het een lieve lust was.
Overigens, wij hadden deze allemaal al gezien toen we hier eerder waren maar dat mag de pret niet drukken.

Als laatste stond nog een boottocht op het programma. We reden met de auto naar de Perfume Pagoda, de oudste tempel van Vietnam (400 jaar oud). Toen terug naar het hotel met de boot.

Onze tip (na een paar weken vakantie): neem geen gids, maar koop een goede reisgids en ga zelf op pad. Dan kun je veel beter je eigen plan trekken en je rust nemen.

Bij het zwembad liep net nog een rat terwijl we aan het zwemmen waren. Zijn toen maar snel terug naar de kamer gegaan. Hoort bij Vietnam zullen we maar zeggen...
Ook vanavond weer een flinke bui gehad. Gelukkig hadden we in de buurt van het hotel gegeten zodat we niet drijfnat terugkeerden.

Komende nacht is trouwens nieuwjaar hier. Men houdt hier de Chinese kalender aan, dus om 12 uur vuurwerk... We zullen er niet voor opblijven, maar het zou zo maar kunnen dat we wakker worden van het lawaai. Daarbij, we zitten op de 6e verdieping dus met een beetje geluk zien we dan nog wat van het vuurwerk. Zelf hebben we in ieder geval niks gekocht... ;-)

Al met al zijn we wel toe aan Hanoi! Morgen de nachttrein, wat ook betekent dat er geen blog zal komen. Als het goed is komen we dinsdag ochtend (heel) vroeg in Hanoi aan en kunnen we direct door naar het hotel voor een ontbijtje.

• 23 Januari 2012 - 05:44

Frits En Yvonne:

Zijn jullie wakker geworden van het vuurwerk?Zo ja,dan zal dat wel spectactulair geweest zijn.
    Oma vond jullie kaart erg mooi,vooral die foto waar Jasper zijn handje op het hoofd van Patricia heeft gelegd.Ze vraagt elke dag naar jullie hoe jullie het hebben gehad,dus zie je dat het al iets beter gaat.
    Groetjes en Knuffels aan iedereen

• 23 Januari 2012 - 16:08

Tante Zus:

Patricia en Bart bedankt voor de kaart erg leuk jullie viertjes op de olifant. Hoe was het in de trein? We hebben toen veel lol gehad in de trein. Geslapen was er niet bij.Ik moet jullie de groeten doen van tante Bert en ome Karel.Heel veel plezier bij jullie vrienden in Maleisie groetjes tante Zus

• 23 Januari 2012 - 18:26

Nicole En Wim:

Als jullie dit lezen hebben jullie ( waarschijnlijk) de rit met de nachttrein achter de rug.
    Wij zijn natuurlijk benieuwd of jullie goed geslapen hebben en hoe het hotel is. Ook benieuwd wat jullie in Hanoi gaan bekijken en beleven. Wij blijven jullie via de blog volgen.
    Dikke X Nicole en Wim

• 24 Januari 2012 - 08:07

Familie Cox:

We hebben redelijk geslapen in de nachttrein. De kinderen gewoon goed (Mathijs is de hele dag super-actief dus die is uitgerust!) maar wij zijn, met name door ruimtegebrek, wat minder uitgerust. Wat scheelt is dat we in een coupe van 4 zaten en niet zoals in Thailand in een lange coupe.
    Er zat wel een flinke groep met jongeren in onze wagon en die hebben ook wel gefeest (maar daar hadden we niet zo'n last van).

Patricia is wel wakker geworden van het vuurwerk, heeft naar buiten gekeken maar aan onze kant van het hotel was weinig te zien (daarvoor moest je richting Citadel kijken).
    Zelf hoorde ik wel wat maar heb me omgedraaid... Op straat was wel de hele avond getrommel enzo dus het was wel degelijk feest.