Afscheid nemen van Sjoerd en Anja - Reisverslag uit Best, Nederland van Familie Cox - WaarBenJij.nu Afscheid nemen van Sjoerd en Anja - Reisverslag uit Best, Nederland van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen van Sjoerd en Anja

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 November 2011 | Nederland, Best

Vandaag hebben we eerst kado's gekregen van Sinterklaas bij Sioux daarna naar het afscheidfeest van Sjoerd en Anja. Zij gaan voor een aantal jaar naar Kuala Lumpur. Het voelt echt gek om hun een aantal jaar in Eindhoven te moeten missen. Gelukkig zien we ze eind januari nog een aantal dagen in Kuala Lumpur aan het einde van onze vakantie in zuid-oost Azie. We wensen hun een hele goed tijd in Maleisie!

Inmiddels zijn we alweer wat verder met de voorbereidingen. Helaas het is niet gelukt om het Transithotel op het vliegveld van Kuala Lumpur te boeken. Na de vlucht van 11 duur hebben we nu 5 uur overstaptijd... daarna moeten we nog ruim een uur vliegen naar Cambodja. Dat zal ff pittig worden. Gelukkig hebben ze wel een Mac Donalds en een speeltuin om de luchthaven.

Deze keer nemen we geen "normale" reisgidsen of boeken mee maar staat alles digitaal op de e-reader en GSM. De plattegronden van de steden hebben we wel uitgeprint.

Patricia heeft inmiddels toestemming gekregen voor haar ouderschapsverlof in januari en Bart heeft vrij gevraagd. Juf Miriam weet dat Mathijs in januari niet op school zal komen.
Onze inpaklijst groeit elke week. Mathijs en Jasper zullen een deel van hun speelgoed en knuffels meenemen die ze niet meer gebruiken om ze weg te geven aan kinderen in Cambodja. We willen niet teveel kleren meenemen.... zodat we in Azie ruimte in de koffers hebben om kleren te kopen of te laten maken.

Mathijs en Jasper lezen regelmatig het foto-boek door en weten steeds beter wat hun te wachten staat. Ook proberen we steeds vaker aziatische gerechten op ons menu te zetten zodat ze daar alvast aan gewend zijn. Gelukkig houden ze allebei van rijst.....

Nog een maand werken en dan is het al kerstvakantie! Op 5 januari vertrekken we dan, we hebben er allevier super-veel zin in.