Daar zijn we dan - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Familie Cox - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Januari 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het heeft even geduurd, maar na 33 uur onderweg te zijn kwamen we met meer dan 8 uur vertraging toch nog op onze bestemming aan, even na 10 uur ´s avonds.

Onnodig om te zeggen dat we uitgeput waren. Toch vonden de kinderen het nog nodig om een feestje te bouwen op de kamer. Daarbij is een stapelbed overigens erg handig...
De kamer is eenvoudig maar wel mooi. Ruim zat, met een badkamertje met douche. Deze badkamer zat overigens binnen het uur op slot, van binnen uit, zonder dat er iemand in zat (gelukkig maar, want Jasper zou er nooit uitgekomen zijn...). Wij dus om 23.00 nog langs de nachtportier die met een bos sleutels langskwam. Helaas had hij de gouden sleutel niet voorhanden, zodat wij de sleutel van een leeg appartement kregen om het sanitair te gebruiken... Verhuizen naar een andere kamer was geen optie omdat daar geen 4 bedden stonden.
Het voelde vanmorgen wel een beetje als op de camping, met de handdoek over de schouder naar de douche!
Ondertussen is de badkamer weer open en zijn de kinderen geinstrueerd om vooral niet aan de deur meer te komen!

Voor vandaag hadden we een rustdag ingepland. Na het ontbijt zijn we met een tuktuk naar het centrum gereden. Mathijs en Jasper keken hun ogen uit. Daar hebben we een terrasje gepikt, een overdekte markt bezocht en wat boodschappen gedaan. En lekker geluncht. Heerlijk om weer die echte Aziatische geuren op te snuiven! Terug in het hotel hebben we allemaal een dutje gedaan en daarna zijn we gaan zwemmen. Mathijs vond direct een (Nederlands) vriendje Daniel van zijn leeftijd en is nu nog steeds vrolijk aan het spetteren. Het scheelt dat hij nu met bandjes alleen in het water kan zijn (onder toezicht natuurlijk), iets wat bij Jasper nog niet kan.

Het weer is echt super, zo'n 30 graden met een zonnetje (dus niet zo vochtig).
De kinderen doen het tot nu toe prima! Niet alleen tijdens de reis, maar ook hier zijn ze vrolijk en hebben veel lol. Jasper zingt de hele dag 'Happy Birthday' en Mathijs maakt het zwembad onveilig. Van een jetlag merken we eigenlijk niet zoveel, misschien omdat we zo lang onderweg zijn geweest?

Overigens, bedankt voor alle reacties op de blog! Is altijd leuk voor ons om te lezen!

• 07 Januari 2012 - 11:37

Frits En Yvonne:

Fijn om te horen dat jullie zijn aagekomen.33uur is niet niets.Vooral met 2 kleine kinderen,maar zoals je al schreef hebben ze zich goed gehouden.Nu kan de vakantie echt beginnen en kunnen jullie alles bezichtigen zoals jullie je al hadden voorgenomen.Wat wat een weertje hebben jullie.Hier regent het en is maar 9 graden,dus wat dat betreft boffen jullie.
    Héél véél vakantie plezier.
    Frits en Yvonne

• 07 Januari 2012 - 12:05

Nicole En Wim:

Ook wij hebben jullie reisverslag gelezen.
    Was er niet nog een plekje in jullie koffers zodat wij mee konden gaan. Zoals jullie alles beschrijven is het genieten daar.
    Wat heerlijk dat Mathijs en Jasper zich zo goed amuseren. Wij blijven aan jullie denken hier in dit kille kikkerlandje. Heel veel plezier daar met jullie viertjes. En weer gauw tot mailen. Groetjes Nicole en Wim

• 07 Januari 2012 - 14:57

Tante Zus:

De markt komt mij heel bekend voor als of ik er gisteren geweest ben. Wat fijn dat jullie heelhuids zijn aangekomen, en nu maar genieten.Ik print de verslagen uit dan kan oma ze lezen, dat vind ze geweldig. Heel veel plezier tante Zus