Vaccinaties - Reisverslag uit Best, Nederland van Familie Cox - WaarBenJij.nu Vaccinaties - Reisverslag uit Best, Nederland van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Vaccinaties

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Oktober 2011 | Nederland, Best

Ook de GGD hoort weer bij onze vakantie.
Met zijn vieren reizen we af naar GGD Eindhoven voor de vaccinaties. Gelukkig zijn we na Marokko al aardig voorzien en hoeven we alleen nog een buiktyphus-injectie (we zijn dan voor 75% beschermd tegen de Salmonella bacterie!). Malariatabletten zijn (zoals wij ook gedacht hadden) niet nodig, insmeren met DEET blijft een aandachtspunt.
Mathijs en Jasper krijgen als eerste een prik. Allebei even huilen maar gelukkig is het al snel voorbij, vooral als ze een spuitje meekrijgen voor hun knuffels (Beer broer en de knuffel van Jasper zullen nu ook geen buiktyphus krijgen....).
Ook papa en mama zijn gevaccineerd dus we zullen nu in Cambodja, Vietnam en Maleisie niet ziek worden (volgens Mathijs).
De vaccinaties zijn nu in orde.

Verder zijn we bezig om het Transit hotel in Kuala Lumpur te boeken. Op de heenreis hebben we een stop-over van 5 uur in KL. We willen nu een hotel boeken binnen de grenscontroles, dit transit hotels kan eenheden van 6 uur boeken. Daar kunnen we dan rusten en douchen om vervolgens in 1,5 uur naar Siem Reap in Cambodja te vliegen.