we zijn er... - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Familie Cox - WaarBenJij.nu we zijn er... - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Familie Cox - WaarBenJij.nu

we zijn er...

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Juli 2014 | Sri Lanka, Negombo

Na een zeer goede reis zijn we vanmorgen ron half 9 Nederlandse tijd aangekomen in het eerste hotel. Het tijdsverschil met Nederland is drie-en-half uur (lekker handig....) zodat we nog voor de middag lokale tijd hier waren.

Zoals gezegd, de reis verliep erg goed. Op weg naar Frankfurt geen files gehad dus de extra tijd die we ingecalculeerd hadden bleek overbodig. Dat gaf natuurlijk wel weer een ander (luxe) probleem: wat doe je als je 6 uur voor je vlucht op het vliegveld arriveert...
McDonald's bleek de perfecte oplossing te zijn voor dit probleem.

Daarnaast hebben de kinderen zich op het vliegveld kunnen uitleven in een speeltuin. Daarna maar eens langzaam richting het vliegtuig gewandeld.
Goede vlucht gehad, met soms wel wat heftige turbulentie. De kinderen vonden dat gelukkig niet ver velend, integendeel. Gaaf!
Korte nacht gehad, dat wel. Door het tijdsverschil met Nederland konden we maar 4 uur slapen en dat is toch wel kort.

Op het vliegveld in Colombo ging het ook allemaal prima. Douane ging vlot, bagage was er en ook nog effe snel gepind. Toen moesten we nog een taxi naar het hotel regelen. Ook dat koste niet veel moeite mee en rond kwart over 11 zaten we al in de taxi.
Uiteraard probeerde de chauffeur ons allerlei dagtrips aan te smeren. Iets wat we niet nodig hebben want we hebben al een chauffeur geregeld.
Hij stopte ook nog bij een auto die met pech langs de weg stond. Vriend van hem zei-die... Gelukkig reed hij snel weer verder.

Beetje raar mannetje was het wel: achter zijn stoel lag een fles sterke drank. Beetje apart...
In Negombo wist hij de weg niet zo goed dus hij is wel 10 keer gestopt om er de weg te vragen. En als het moest stopte hij gewoon midden op de weg. Ook hier geldt de verkeersregel dat de gene met de sterkste claxon het wint in het verkeer. Blij dat wij voor een auto met chauffeur gekozen hebben... :-)

Uiteindelijk het hotel gevonden, uiteraard. Konden meteen naar de kamer die gelukkig een goede airco heeft want het is bloedheet.
De rest van de meute is zwemmen en ik denk dat ik dat ook maar ga doen...

• 13 Juli 2014 - 12:10

Nicole En Wim :

Hallo allemaal,

Fijn dat de reis zo goed is verlopen. Ga heerlijk genieten van jullie vakantie.
    Wij blijven jullie via de pc volgen, leuk toch?

Groetjes Nicole en Wim

• 13 Juli 2014 - 19:09

Rianne:

Leuk om jullie reis zo weer 'live' mee te maken, kijk alweer uit naar alle updates.
    Veel plezier !!!!!!!

• 14 Juli 2014 - 23:35

Ingrid:

Leuk,leuk weer wat van jullie te horen. Fijn dat de reis goed verliep. Enne....was zeker een zwarte taxi. Haha. Ik dacht dat ze dat alleen in Zuid-Amerika deden met flessen sterke drank onder het rijden. Maar gelukkig goed aangekomen. Groetjes uit Best.