Laatste dagje... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Familie Cox - WaarBenJij.nu Laatste dagje... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Laatste dagje...

Door: Bart

30 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

En toen was het alweer de laatste dag van de vakantie...
Maar omdat we pas tegen middernacht vliegen hebben we dus eigenlijk nog een extra dagje. En best een lange dag dus met een beetje mazzel zijn de kinderen straks lekker moe in het vliegtuig...

We begonnen met een bezoek aan de KL Radio Tower. Deze toren is een stuk hoger dan de meer bekende Petronas (Twin) Towers. We hebben danook veel foto's gemaakt.
Er was ook een dierentuin bij, met voornamelijk slangen, spinnen en wat apen.
De toren lag aan de overkant van de weg bij ons hotel dus we hoefden niet ver te lopen. Dat was wel fijn want het was erg warm vandaag! En in tegenstelling tot de andere dagen heeft het vandaag niet geregend.

Na de toren hebben we afscheid genomen van onze heerlijke suite en uitgechecked in het hotel. Het vliegveld van KL ligt een stuk buiten de stad, maar inchecken kan op één van de treinstations: KL Sentral. Daar kan dan ook direct de bagage achtergelaten worden. Dus zijn we met een taxi naar KL Sentral gegaan (het leek ons wel heel erg lastig om met 2 kinderen en 7 stuks bagage de monorail te nemen...).
Onderweg stelde de taxichauffeur ons nog voor om, tegen een meerprijs, maar direct naar het vliegveld door te rijden... Nou, dat hoefde dus niet.
Het inchecken verliep soepel en een deel van de handbagage konden we in een kluisje op het station achterlaten. Handig want zo hoefden we niet de hele dag met 2 rugtassen en nog wat losse zooi te zeulen.

Nog een voordeel: KL Sentral ligt aan de metrolijn die we de hele dag nodig hadden, dus na het inchecken konden we gelijk verder naar het volgende station, vlak bij Chinatown. Patricia wilde natuurlijk wraak omdat Sjoerd en ik gisteren zo lang in de elektronica winkels geweest zijn... Echter, in Chinatown hebben we niks van onze gading kunnen vinden ;-) maar we hebben er wel lekker geluncht.
Na de lunch hadden we bij Sjoerd en Anja (die vandaag natuurlijk moesten werken!) op kantoor afgesproken. Ook weer aan dezelfde metro lijn. Leuk om te zien waar zij werken!

Anja had 's middags vrij dus zijn we (zonder Sjoerd) naar het park bij de Petronas Towers gegaan. Daar ligt een grote speeltuin waar de kinderen zich uitgeleefd hebben. Wij hebben ons minder vermaakt: het was werkelijk te warm om stil te zitten... Daar kunnen jullie je in Nederland niks bij voorstellen en ik realiseer me goed dat ik er morgen ook anders tegenaan kijk :-) maar vandaag was het echt mega-heet...
Dus na een uurtje ofzo toch maar naar binnen want ook daar was weer een winkelcentrum. Lekker koel!
Patricia heeft nog schoenen gekocht en ik ben natuurlijk braaf en zonder mopperen ;-) meegegaan.

Even na 6 uur zagen we Sjoerd weer en hebben we nog een laatste keer samen gegeten.
En toen was het tijd om richting het vliegveld te gaan en afscheid te nemen van Anja en Sjoerd... Ze reden nog mee tot KL Sentral, waar wij het kluisje leeghaalden en de trein naar het vliegveld namen. Patricia heeft nog op de valreep een zonnebril gekocht (geen merkbril deze keer...).

En nu zitten we weer op het vliegveld te wachten. We waren een uurtje of 2 te vroeg, en op het moment dat ik dit schrijf is het nog 40 minuten tot boarden. Nog even aftellen dus. Morgen om kwart over 6 landen we op Schiphol en mogen we voor de verandering de Nederlandse treinen proberen. Benieuwd of die de 'punctlichkeit' van het Maleisisch vervoer kunnen benaderen...

Anja en Sjoerd, nogmaals bedankt voor de leuke dagen hier en alle gastvrijheid! Leuk om jullie appartement en kantoor eens in het echt te zien!!!

• 31 Januari 2012 - 09:39

Koen Smits:

Wat een fantastische reis en mooie foto's. Zal wel even wennen zijn in ons bevroren kikkerlandje..