De vakantie is begonnen.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Familie Cox - WaarBenJij.nu De vakantie is begonnen.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Familie Cox - WaarBenJij.nu

De vakantie is begonnen....

Door: Patricia & Bart

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanmorgen vroeg op gestaan (5.30), gebeld door Gijs. en met de auto naar Patricia's ouders vertrokken, zij hebben ons weggebracht naar Schiphol. Op de weg was het duideijk vakantie, we zijn zonder files op Schiphol aangekomen. We waren ruim op tijd en moesten nog wachten op Natalie, Emma en Thijmen. Blijkbaar waren er veel problemen met de treinen maar uiteindelijk hebben zij ons toch nog uit kunnen zwaaien. Bij de douane stond een grote rij maar wij kregen direct voorrang met onze buggy en stonden opeens vooraan..... eigenlijk wel een vorm van voorkruipen....maar wel erg prettig.
Daarna naar pier E22, natuurlijk weer helemaal achteraan. Vervolgens op tijd kunnen boarden maar toen begon het grote wachten. Het vliegtuig bleek een technisch defect te hebben waarvoor KLM een reserveonderdeel moest leveren. Toen we gingen rijden bleek dit naar een andere gate te zijn... daar mochten we uitstappen en kregen allemaal een lunchbon van 15 euro. Nou dat bleek niet makkelijk... 60 euro besteden bij de Mac Donalds.... Daarna weer terug naar het vliegtuig. Uiteindelijk konden om 15.15 opnieuw aan bord (natuurlijk opnieuw door de bodyscan, bergschoenen uit enz. Het vliegtuig is door 2 verlate passagiers van de Premiumklasse pas om 16.45 vertrokken. De vlucht verliep goed, de jongens waren superlief, alleen bij het in slaap vsllen moesten ze even hn plekje zoeken op de stoelen maar ze hebben goed geslapen.

De vlucht verliep verder prima en rond 11 uur lokale tijd landden we op Kuala Lumpur, 4 a 5 uur later dan gepland.
Helaas hebben we door deze vertraging wel onze aansluiting naar Siem Reap gemist. Er is ons nu een alternatief aangeboden, via Bangkok. Ach, komen we daar ook nog eens...

Nu vermaken we ons (weer) een paar uur op het vliegveld van Kuala Lumpur. Net een gratis lunch gehad vanwege de vertraging. Conclusie: de DeliFrance in Maleisie is stukken minder dan die in Nederland...
Over een half uurtje mogen we inchecken voor de vlucht naar Bangkok. Ook daar weer 3 uur overstaptijd.
We hopen vanavond om 20.20 te landen in Cambodja. Dan nog maar zien of de transfer naar het hotel er is. Zo niet, dan rijden er vast taxi's.

Morgen in ieder geval een rustdag, dat kunnen we nu wel gebruiken!

• 06 Januari 2012 - 09:08

Lydia:

Ik had al gezien dat jullie vertraging hadden, maar ik dacht door de storm hier in Nederland. Er waren meerdere vluchten vertraagd of gecancelled. Wat fijn dat de jongens in ieder geval goed geslapen hebben. Hopelijk zijn jullie nu snel in Cambodja.

• 06 Januari 2012 - 09:12

Lydia:

Ik had een reactie getypt, maar die verschijnt dus niet. Ik had al gezien dat jullie vertraging hadden. Ik dacht alleen door het weer in Nederland. Wel fijn dat de jongens goed geslapen hebben en hopelijk zijn jullie nu snel in Cambodja.

• 06 Januari 2012 - 09:13

Lydia:

nu staan er dus 2. Sorry!

• 06 Januari 2012 - 09:16

Natalie:

Hee Broer en Zus,
    Nou wat een wereldreis! Rust lekker eerst uit in Siem Reap, en dan genieten.