Waarom Cambodja en Vietnam? - Reisverslag uit Best, Nederland van Familie Cox - WaarBenJij.nu Waarom Cambodja en Vietnam? - Reisverslag uit Best, Nederland van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Waarom Cambodja en Vietnam?

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Juli 2011 | Nederland, Best

Het laatste jaar begon het steeds meer te kriebelen. Zullen we weer een "verre reis" maken? Zonder kinderen zijn we meerdere malen in Zuid-Amerika en Zuid-Oost Azie geweest.
Vorig jaar november hebben we eerst een "proefreis" met de kinderen gemaakt naar Marokko. In een week tijd hebben we kennis gemaakt met Marokko, met name Marrakech en het Atlas gebergte. En het was weer heerlijk! Een andere cultuur, leuke mensen, mooie natuur, lekker eten en ga maar door.
De proefreis was geslaagd.... en we zijn gaan nadenken over een langere reis,verder weg. De keuze voor een geschikte reis was niet zo makkelijk. Het land moet "relatief" veilig zijn, om deze reden viel Zuid Amerika al snel af. Lange tijd heeft Maleisie onze aandacht getrokken, offertes waren aangevraagd maar dit land trok ons onvoldoende.
Dan toch maar weer naar Vietnam waar we in 2005 onze huwelijksreis hebben gemaakt? Vietnam is een zeer veilig land, vriendelijke mensen, mooie cultuur en natuur en onze herinneringen zijn erg goed. Maarrrr... hier zijn we al geweest. Misschien dan toch maar naar Cambodja. Een nieuw land met natuurlijk Angkor Wat (staat al lange tijd op ons verlanglijstje). Maar een reis door Cambodja betekent malariapillen en dit willen we niet met kinderen. Angkor Wat en Phnom Penh kunnen wel zonder malariatabletten. Uiteindelijk besluiten we om te kiezen voor Cambodja en Vietnam.
We starten in Cambodja in Siem Reap (vlakbij Angkor Wat),hier blijven we een week om te acclimatiseren, bij te komen van onze jetlag en kennis te maken met Cambodja. Vervolgens vertrekken we naar Phnom Penh voor 3 dagen. Dan vliegen we naar Ho Chi Minh. Dan een vlucht naar Hoi An. Een autorit naar Hue. Nachttrein naar Hanoi. In alle plaatsen zijn we meerder dagen zodat de jongens kunnen wennen. Alle hotels hebben een zwembad zodat we ons na de waarschijnlijk inspannende dagen kunnen uitleven.