wandeling naar Adam's Peak - Reisverslag uit Haputale, Sri Lanka van Familie Cox - WaarBenJij.nu wandeling naar Adam's Peak - Reisverslag uit Haputale, Sri Lanka van Familie Cox - WaarBenJij.nu

wandeling naar Adam's Peak

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 Juli 2014 | Sri Lanka, Haputale

Eén van de dingen waar Ella om bekend staat zijn de bergen. Dus, gebroken pols of niet, er moest en zou gewandeld worden!
Uiteraard kozen we voor een makkelijke trip, het nabij gelegen Adam's Peak. Volgens de reisgids zo'n 40 minuten lopen vanaf het dorp.

Het eerste deel was langs de weg en redelijk saai, maar toen we eenmaal van de weg af waren was het erg mooi. We liepen tussen de thee plantages en het uitzicht was mede door de bergen adembenemend. Het laatste deel ging via een steile trap en het was zeker voor Jasper knap hoe hij het deed. Ondanks zijn gemopper in het begin van de wandeling.... :-)

De wandeling duurde ongeveer anderhalf uur, maar toen we boven waren was het meer dan de moeite waard! Op de terugweg hebben we nog wat gedronken en toen weer eindelijk weer in het dorp waren was het alweer tijd om te lunchen. Omdat we in het hotel zouden eten hoefden we niet meer naar het dorp, dus we wilden de middag gebruiken om de tassen nog eens in te pakken.
Daar kwam iets tussen... In het hotel zit een Australisch echtpaar en die hadden voor ons een pilsje meegenomen uit het dorp. (In het hotel zelf mogen ze geen bier schenken maar ze vinden het niet erg als je je eigen bier meeneemt.)
Dus daar ging weer een uur van onze kostbare tijd. :-)

Het eten (we kregen hier een gratis maaltijd, weet niet precies waarom) was weer typisch Sri Lankees. Witte rijst met daarbij heel veel sausjes, soorten vlees en groenten en salade. Nog veel lekkerder dan die keer in de boomhut.
Nu wel met bier, want we hebben gevraagd of ze bier voor ons konden regelen... Dat kon wel, mits weer bij eventuele inspectie aan willen geven dat het ons eigen bier is! Nou, dat willen we best doen... ;-)

Morgen de rit naar Arugam Bay. We delen de 5-persoons taxi met een ander stel. Scheelt de helft van de prijs en de rit is maar een uur of 3, wat hier kort is. We zullen zien....