tempelbezoek en safari - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Familie Cox - WaarBenJij.nu tempelbezoek en safari - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Familie Cox - WaarBenJij.nu

tempelbezoek en safari

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Juli 2014 | Sri Lanka, Habarana

Eerst wat over het weer. Juli is volgens de reisgidsen e.d. niet de beste tijd om naar Sri Lanka te gaan ivm de regentijd...... maar tot nu toe hebben we twee kleine buitjes en is het verder prima weer (warm natuurlijk 35°C+) maar dat is het hier altijd. Hier is de vochtigheidsgraad wel veel minder dan in Negombo dat maakt het verblijf prettiger!

Vanmorgen eerst vertrokken naar Aukana, een heilige plaats met een boeddha beeld van 12 meter hoog, erg indrukwekkend dat ze die honderden jaren geleden hebben uitgehouwen uit de rots.. Een plaats met weinig toeristen, vooral locals. De rit er naartoe was leuk, vooral om de bevolking te zien badderen in bijv. een vijver bij de tempel.

Na het dagelijkse zwemuurtje was het tijd voor de safari! Met zijn vieren hadden we alle ruimte in de jeep. Eerst een uurtje lekker hobbelen om daarna heel veel olifanten te spotten. Voor de jongens maar zeer zeker ook voor ons gaaf om te zien!!! Weer een avontuur dat we van ons lijstje kunnen afstrepen, en we gaan het over ruim een week nog eens doen. :-)
Naast olifanten ook apen, waterbuffels en pelikanen gezien. En heel veel andere toeristen...

Morgenvroeg rustig aan doen en in de middag rijden we naar Sigiriya, daar is de leeuwenrots die we gaan beklimmen. Daarna gaan we slapen in een boomhuis.
Geen Internet daar dus geen blog morgen...

Nog ff een korte toevoeging.... we zitten op het terras van het hotel en hebben nu als achtergrondmuziek "alles te gelde" van Robert Long.... wie heeft hier ooit van gehoord? Echt lachen :-)