Inpakken en wegwezen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Familie Cox - WaarBenJij.nu Inpakken en wegwezen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Inpakken en wegwezen

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Mei 2016 | Nepal, Kathmandu

En toen zat het er alweer bijna op...
Gisteren, na een heerlijk dagje in Nagarkot, zijn we met een taxi terug naar Kathmandu gereden. De rit duurde ongeveer anderhalf uur, inclusief een flinke verkeersopstopping in Bakhtapur en de gebruikelijk ellende in Kathmandu.

Vanmorgen nog een leuke wandeling gemaakt: in plaats van direct richting Thamel, de toeristen wijk, te lopen, zijn we eens de andere kant op gelopen vanuit het hotel. Direct zaten we in een wijk vol locals, geen toerist te zien!

Nog een paar dingen die opvallen in Nepal:
* Bij motoren draagt de bestuurder vrijwel altijd een helm, de bijrijder vrijwel nooit
* Doordat het hier overal erg stoffig is dragen veel mensen monddoekjes. Ook onze kinderen moesten eraan geloven omdat ze erg moe(s)ten hoesten
* Het bier dat onder toeristen het meest populair is, is Gorkha en Everest. Voor een fles van 650 ml betaal je omgerekend ongeveer €3.00 - €3.50. Ongeveer €1.20 per (Nederlands) glas dus.
* Valkuil bij veel horeca rekeningen is dat er soms nog 10% Service Charge en 13% belasting bijkomt.

Nu terug naar het hotel om uit te checken, dan lunchen, de laatste rupees opmaken en om half drie lokale tijd worden we door een taxi naar het vliegveld gebracht. Morgen rond 7:20 landen we op Düsseldorf.

• 07 Mei 2016 - 09:21

Dionne:

Een hele goede terugreis gewenst! Tot binnenkort :-)

• 07 Mei 2016 - 13:42

Nicole En Wim:

Jammer voor jullie dat deze 2 weken weer voorbij zijn.
    Wij hebben genoten van jullie reisverslagen.
    Een goede vlucht naar huis.
    ✈️✈️✈️

• 07 Mei 2016 - 16:10

Rianne:

Genoten van jullie verhalen. Goede terugreis en geniet weer van het thuis zijn en alle indrukken.

• 07 Mei 2016 - 23:42

Paula Cramer:

Wat een geweldige reis! En wat een leuke reisverslagen! Dit blijft vast een hele mooie herinnering voor jullie hele gezin. Een goede en veilige terugreis gewenst.