dagje Galle - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Familie Cox - WaarBenJij.nu dagje Galle - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Familie Cox - WaarBenJij.nu

dagje Galle

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Juli 2014 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Na de safari trip besloten we om de dag erna rustig aan te doen. In de buurt van het hotel is een olifantenweeshuis waar we eergisteren rond de middag naar toe zijn gegaan. Leuk om te zien! Het is hier niet zo commercieel als in sommige andere opvangen. Om de olifanten te beschermen en om ze niet te veel aan mensen te laten wennen mogen de bezoekers niet bij de olifanten in de buurt komen. Toen wij er waren werden ze gevoerd. Eerst melk, daarna gras. Van de ongeveer 40 olifanten waren een stuk of 10 babies. Erg grappig!
Ook was er een informatie centrum waar we nog even doorheen liepen. Iets te lang, want toen we bij de uitgang kwamen bleek deze op slot en de medewerkers weg... Gelukkig was het hek niet hoog en konden we er vrij gemakkelijk overheen klimmen. :-)

Nu zitten we, sinds gisteren, in Hikkaduwa, in de buurt van Galle. Super mooi resort, met heerlijk zwembad. (In ieder geval beter dan het vorige hotel...)
We zitten in Kalla Bongo, aan een groot meer. Weer met een super uitzicht! Het ligt een stukje van de grote weg af, waardoor onze chauffeur grote moeite had om het te vinden. Maar eenmaal hier is het schitterend!

Vandaag hebben we de trein naar Galle genomen. Enkele reis kostte ongeveer 70 euro cent. In Galle staat een oud Nederlands fort. En een oude Nederlands hervormde kerk met allerlei Nederlandse gedenkstenen. Ook hebben we er het maritiem museum bezocht. Hier staat een model van een VOC schip (ooit buitgemaakt van de Engelsen).

We wilden er ook souvenirs gaan shoppen maar dat viel tegen, weinig tot geen kraampjes te vinden. En dat terwijl hier in Hikkaduwa genoeg winkeltjes te vinden zijn, dus dat stellen we uit tot morgen.

Over morgen gesproken, dan is Jasper jarig. De hele vakantie (en ver daarvoor...) loopt hij ons gek te maken over zijn cadeau. ;-)
Wat hij nog niet weet is dat we een taart geregeld hebben hier in het hotel...

Oh ja, over Heineken... Gisteren dus toch een strandtent gevonden waar ze dit schenken. Snel voorbij gelopen. ;-)

• 30 Juli 2014 - 20:38

Nicole En Wim :

Hallo vakantieganger,

Weer heerlijk veel gezien. Volgens ons heel indrukwekkend allemaal.

Heel veel plezier allemaal met de verjaardag van Jasper.

Groetjes Nicole en Wim

( bedankt voor de kaart, wij hebben het al ontvangen, snel toch?)

• 31 Juli 2014 - 10:07

Laurien:

Proficiat met de verjaardag van Jasper.
    En geniet nog van de laatste dagen in Sri Lanca.
    Groet Laurien

• 31 Juli 2014 - 17:37

Tante Zus:

Hallo vakantiegangers,
    Allereerst Jasper proficiat met je verjaardag en heb je leuke cadeautjes gekregen?

de reisverslagen waren altijd geweldig jullie hebben ontzettend veel gezien, jammer dikwijls van de biertjes maar als je in een ander land bent moet je het bier van dat land drinken, grapje

Bedankt voor de kaart ik heb ze gisteren gekregen hangt al op in de keuken.

Ben Maandag bij Yvonne geweest het gaat iedere dag een stukje beter, ze heeft ook eetlust dat is al een pluspunt.

Nog een paar fijne dagen groetjes tante Zus