Zee, strand, krokodillen en BBQ - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Familie Cox - WaarBenJij.nu Zee, strand, krokodillen en BBQ - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Familie Cox - WaarBenJij.nu

Zee, strand, krokodillen en BBQ

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 Juli 2014 | Sri Lanka, Arugam Bay

We starten de dag met een lekker ontbijt (met milkshake) maar al snel verplaatsen we ons naar het strand. De mannen kunnen niet wachten om aan zee te spelen. Zowel de kleine als grote mannen spelen met de golven, echt genieten!
De golven zijn hier vrij hoog waardoor onze jongens alleen in de branding kunnen spelen maar dat geeft uitdaging genoeg. Het is moeilijk om rechtop te kunnen staan. Sjoerd en Bart gaan wat dieper om in de hele hoge golven te zwemmen.
Het middagprogramma was een bootsafari. Eerst met een tuktuk en daarachter de auto met driver van Sjoerd en Anja, dit leek ook al op een safari, de weg was een zandpad. Aangekomen zagen we een aantal boten liggen, weliswaar in zee maar dat zag er goed uit. Dit waren niet onze boten. ... wij kregen twee kano's met een plank eroverheen, een soort vlot. Het was wat minder comfortabel om op te zitten maar het zorgde er wel voor dat we heel rustig konden varen, we werden voortgedreven voor 2 mannen met stokken. Al heel snel zagen we een mega grote krokodil, wel zon 4 tot 5 meter lang. Gelukkig snel en foto gemaakt want helaas bleef het bij deze ene krokodil. Wel hebben olifanten gezien en heel veel adelaars. Maar ook op en in het water was wat te zien, vooral de springende visjes (volgens Mathijs kanonsvissen) waren erg mooi. Maar ook de vissers waren leuk om te zien. We hebben veel gelachen, vooral over mogelijke krokodillen in het water :-).

Na de boottocht was het tijd voor de BBQ! Geen BBQ die wij gewend zijn maar meer eer vuurtje waarin twee hele grote vissen in aluminiumfolie verpakt gaar gemaakt werden. De vissen kregen we geserveerd samen met heerlijke groentegerechtjes in buffetvorm. Het eten was overheerlijk, we hebben weer wat groenten geproefd die we nog nooit gehad hebben. Daarbij was het natuurlijk erg gezellig om dit samen met Sjoerd en Anja te beleven. We hebben nog lekker geborreld en verder bijgekletst.

We zitten nu aan het ontbijt en nemen zo afscheid van Sjoerd en Anja, gelukkig zien we ze over een paar weken in Nederland!

Deze dagen in de Galaxy Lounge in Arugam Bay waren samen met Sjoerd en Anja echt fantastisch!

• 26 Juli 2014 - 05:47

Sjoerd:

Wij vonden het ook super gezellig. We hebben enorm genoten. Gelukkig dat we op het laatste moment nog van hotel konden wisselen!

Geniet van jullie laatste week en tot snel!

• 26 Juli 2014 - 10:41

Rianne:

Belevenissen genoeg ! Elke keer weer leuk om te lezen. Vooral verder genieten :-)

• 26 Juli 2014 - 16:23

Nicole Em. Wim :

Hallo allemaal,
    Weer een groot avontuur gehad. Leuk geschreven, Patricia.
    Ik ben blij dat ik vanuit onze tuin jullie verhaal kan lezen, zonder krokodillen!!!!!
    Groetjes Nicole en Wim