toch nog met de trein - Reisverslag uit Haputale, Sri Lanka van Familie Cox - WaarBenJij.nu toch nog met de trein - Reisverslag uit Haputale, Sri Lanka van Familie Cox - WaarBenJij.nu

toch nog met de trein

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Juli 2014 | Sri Lanka, Haputale

We hadden nog wat in te halen, namelijk een ritje met de trein. Vanmorgen de trein genomen naar Haputale. De rit duurde een uurtje en was meer dan de moeite waard. Voor de kosten hoefden we het ook niet te laten, voor iets meer dan een euro waren we er. Enkele rit, dat wel... ;-)
Ook bijzonder: de kinderen reizen voor half geld. En dat is vrij letterlijk, want ze kregen een treinkaartje dat in tweeën geknipt was!

De treinrit zelf was erg aangenaam. Het was niet heel druk en er was genoeg te zien. In Haputale was een stuk minder te doen. In de omgeving wel, maar daar hadden we natuurlijk geen tijd voor. Dus een uurtje rondgeslenterd, ijsje gegeten en een kroegje met alleen maar locals gevonden om wat te drinken. Waarschijnlijk een kroeg met weinig toeristen, we werden door het voltallige personeel begroet en uitgehoord door de manager en eigenaar. Erg vriendelijk allemaal en vooral voor Jasper. Sowieso zijn we nu een attractie met een blond jongetje in het gips. Heel veel locals en medereizigers vragen naar hem. Hier zie je eigenlijk geen mensen met gips ofzo, waarschijnlijk lopen ze hier gewoon door met een breuk in arm of been..... je ziet hier dan ook wel veel mensen (ook jongeren) mank lopen.

Na anderhalf uur ging de trein alweer terug.
De terugreis verliep wat moeizamer. Eerst al vertraging, minder luxe treinstel en ook nog eens veel drukker. En het uitzicht kenden we al...
Wat op de terugweg wel leuk was is dat Patricia bij wat locale vrouwen met twee kinderen in het treinstel zat. Onze jongens erbij en dan heb je zo contact :-).
Hoe dan ook, een erg leuke trip!

Omdat we later terug waren dan gepland hebben we vanmiddag niet veel meer gedaan dan even lekker uitrusten op de hotelkamer.
Voor het avondeten nog een full-body massage laten doen. Kinderen mochten gratis maar die zagen het toch niet echt zitten. :-)

Met Jasper gaat het weer prima. Dank voor alle reacties! De pijn is weg en hij kan al goed met de situatie omgaan. Hij lijkt er in ieder geval weinig last van te hebben.

Nu net nog een leuk gesprek gehad met twee Australische toeristen, leuk om de overeenkomsten en verschillen met Nederland te horen. Nu snel naar bed , we willen morgen gaan wandelen.

• 23 Juli 2014 - 09:52

Lydia:

net alle verslagen pas gelezen. Leuk hoor! Voor ons heel veel dingen herkenbaar, vooral ook dat die privéchauffeur handig is, maar dat je soms ook wel eens je eigen ding wilt doen, maar je vooral hem natuurlijk niet voor zijn hoofd wilt stoten. Begrijp dus dat de leeuwenrots bovenin nog steeds vol met wespen zit. En de vele mank lopende mensen dat viel mij toen ook al op. Jullie hebben de dingen gezien die wij destijds ook allemaal hebben gezien. Het olifanten weeshuis zal ook nog wel op het programma staan denk ik. Is een blikje/flesje cola nog steeds zo goedkoop? Ben erg benieuwd naar de foto's. Geniet er nog even van.

• 23 Juli 2014 - 11:04

Laurien:

Ha reizigers
    Wat een pechvogel is Jasper! Gelukkig gaat het wel beter met hem.
    Erg leuk om jullie verslagen te lezen. Zoveel herkenbaar. Krijg er de kriebels van, ik wil ook.
    Geniet nog volop van alle mooie dingen die Sri Lanca te bieden heeft!
    Groet laurien