polonnaruwa - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Familie Cox - WaarBenJij.nu polonnaruwa - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Familie Cox - WaarBenJij.nu

polonnaruwa

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Juli 2014 | Sri Lanka, Habarana

Vanmorgen vroeg opgestaan om op tijd in Polonnaruwa te zijn. Na een lekker ontbijt in Jays holiday resort zijn we gaan rijden. Onderweg helaas geen olifanten gespot maar wel weer een hele hoop apen. De bezienswaardigheden in Polonnaruwa waren heel mooi. Tempels uit een ver verleden (1000 na Christus) die gerenoveerd zijn. Vooral de grote boeddha beelden waren indrukwekkend.
Ook hier zijn we weer regelmatig Nederlandse kinderen tegengekomen, het lijkt wel of vooral Nederlandse kinderen met hun ouders op reis naar Sri Lanka gaan.

Gelukkig vallen de voorspelde mensenmassa's reuze mee. We kunnen rustig rondlopen en foto's maken zonder dat er hordes toeristen aanwezig zijn.
Voor de jongens wordt het bezoeken van de tempels een stuk spannender als we er verhalen bij verzinnen. Waar heeft de koning geslapen en ging hij naar het toilet :-). En wat deden de ridders. Het was een volle ochtend en hebben in de middag dan ook genoten van het zwembad.

Op het terrein staat ook nog een grote boomhut. Uiteraard moesten Mathijs en Jasper erin klimmen. Het was een flinke klim, zeker voor Jasper. Maar eenmaal boven was het wel heel mooi!
In het begin van de avond hebben we het dorpje Habarana verkend. De toeristen zaten waarschijnlijk in hun hotel of resort want er waren alleen maar locals. Mathijs en Jasper waren een bezienswaardigheid met hun blonde haren en ze worden overal vriendelijk toegesproken, maar niet over hun bol geaaid zoals in Cambodja en Vietnam. We hebben zelfs een ijsje kunnen scoren, dat was ff genieten.
Na het eten in een restaurantje in de buurt zijn we nog wat gaan borrelen in de bar van het hotel. De eigenaar bleek een paar dagen weggeweest te zijn en kwam zich voorstellen met koekjes en frietjes voor de kinderen. :-)

Morgen nog een tempel en daarna een jeepsafari, olifanten in het wild spotten!!!

• 16 Juli 2014 - 19:57

Nicole En Wim :

Weer hele leuke verhalen.
    Wij blijven maar zeggen: genieten.
    Groetjes

• 17 Juli 2014 - 11:50

Laurien:

Hoi Patricia en Bart
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. We reizen nu gewoon een beetje met jullie mee en kunnen leuke herinneringen ophalen.
    Geniet volop van dit prachtige land!
    Groet Laurien en Stephan