We zijn er! - Reisverslag uit Fez, Marokko van Familie Cox - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Fez, Marokko van Familie Cox - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 April 2013 | Marokko, Fez

Eindelijk... we zijn er. Gisteren de laatste dingen ingepakt en rustig aan vertrokken rond de klok van 11:00. Dat is nog eens iets anders dan dat wij gewend zijn: meestal vertrekken we 's nachts en in grote haast.
Na een tussenstop bij de McDonalds kwamen we ruim op tijd aan bij het vliegveld. Inchecken verliep prima, al moesten wel 2 rugzakken van de handbagage open. Iets met fruit en een laptop...

De vlucht zelf verliep goed, ondanks dat het erg rumoerig was... Na de landing mochten de kinderen zelfs even in de cockpit kijken!
Ook bij de douane ging alles goed. In tegenstelling tot 2 jaar geleden, toen we in Marrakech geland zijn, waren we nu binnen een kwartiertje klaar. Bagage stond er ook al direct en ook de taxi die ons naar het hotel zou brengen was er netjes op tijd.

Vanuit de taxi (toch nog een half uur rijden!) vielen we direct in de drukte van de Medina (= ommuurde binnenstad). Je kon gelijk de sfeer proeven - en ruiken: alles ruikt hier naar kruiden. En de ezels kwamen ons -letterlijk- tegemoed.
Na een minuut of 5 lopen waren we in het hotel. Op 100 meter van de drukke Medina, maar binnen is het een oase van rust. Je merkt niks van het rumoer buiten. Het hotel zelf lijkt op een kasteel uit de sprookjes van 1001 nacht met alle kussentjes, gordijntjes, mozaieken en lapmpjes.
Uiteraard waren onze tassen binnen 10 minuten geexplodeerd, maar daarvoor hebben we toch een paar leuke foto's kunnen maken. :-)

's Avonds lekker gegeten in het hotel (tagine met kip en citroen) en allemaal heerlijk geslapen. Vandaag gaan we de medina ontdekken, morgen de auto ophalen en door naar Chefchouen...

• 28 April 2013 - 10:25

Jannes En Natalie:

Hoi Zus,

Super leuk dat de heren in de cockpit mochten kijken! En goed te horen dat de reis allemaal goed is gegaan. We zijn er benieuwd naar foto's!! Veel plezier vandaag in de Medina.

Natalie

• 28 April 2013 - 12:56

Dionne, Erwin En Kids :

Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en de eerste ervaringen al goed zijn :-). Heel veel plezier gewenst!!

• 28 April 2013 - 15:32

Rianne:

Heel veel plezier gewenst in het mooie Marokko

• 28 April 2013 - 21:10

Yvonne:

Hallo allemaal
    Sorry dat ik jullie geen goede reis gewenst heb(helemaal vergeten)
    Fijn om te horen dat alles goed gegaan is.
    Dat wordt weer genieten,veel plezier.Wij wachten(met plezier)op jullie volgende verslag.
    Groetjes Frits en Yvonne

• 30 April 2013 - 08:21

Ingrid Van Der Velden:

Hoi,hoi,

Dat klinkt allemaal weer erg lekker. Fijn dat alles goed is gegaan. En leuk jullie reisverslag nu bij te kunnen houden. Geniet ervan! Groetjes (ook een knuffel van Fleur voor Matys.